Jojo Moyes - Inainte sa te cunosc/Mielőtt megismertelek

Me Before You - EVERYTHING ABOUT THE RELATIONSHIP BETWEEN CLARK AND WILL IS GOALS!! (Except for, you know, the part where Will *Cough* Spoilers *Cough*.)
Most biztos meglepődtetek a román címet olvashattok egy magyar könyves blogon...
Az újévi fogadalmaim egyike nem más, mint elolvasni annyi román nyelvű könyvet, aminek a segítségével megtanulhatok - többé-kevésbé - beszélni, vagy legalábbis megérteni azt, amit nekem próbálnak mondani. Szerencsére a helyi megyei könyvtár mondhatni remekül fel van szerelve kortárs, szórakoztató irodalommal a román részlegen, és amikor megláttam, hogy ez is ott van, muszáj volt elhoznom.

Eleinte attól féltem, hogy nem fogom megérteni a komolyabb részeket, hiszen mégiscsak ez a 3. elolvasott román könyvem, és annak ellenére, hogy Erdélyben élek, nem igazán vagyok hozzászokva a nyelvhez, viszonylag keveset találkozok vele, max hivatalos helyeken, ahol meg makogok...

Ettől függetlenül viszont nem kellett szótározzak, csak nagyon keveset, egy-két furcsa szó olvasása után, amit nem használunk a mindennapi nyelvben, vagy ami érzést, kifejezést ír le egy olyan szinonimával, amivel csak könyvekben találkozik az ember.

Production Stills - mby stills 006 - Adoring Emilia Clarke - The Photo GalleryA történet tartalmát anélkül is tudtam, hogy elolvastam volna a fülszöveget. A film nagy port kavart, mondhatni a csapból is ez folyt, a youtube-n akaratlanul is belebotlottam az előzetesbe, és az értékelések alapján, ha minden igaz, nem sokban különbözik a kettő, ami nagy szó.

Vicces volt. Humoros. Kegyetlenül bemutatja a szegénységet, hiszen Lou családja nem a pénzben szokott esténként megfürödni, és minden egyes apróért megdolgoztak. Ez tetszett, végre nem egy gazdag, orrátfennhordó családról kaphattam egy teljes képet, hanem egy... normálisabbról, akikbe szorult érzelem és egy kis józan ész is.

Nem tudom, mi mást, mi újat mondhatnék azon kívül, hogy most teljesen ki vagyok akadva, a szívem még mindig zakatol, és sírtam, mint egy hülye gyerek, mint Thomas, és fogalmam sincs, hogy most mi a bánatot kezdjek magammal, ami értelmes lehet.

Ez kétezertizennyolc első könyve, és... magasra tette a mércét az ilyesmi könyvekkel kapcsolatban.

Ajánlom-e? Vétek kihagyni. Ne legyetek olyan bolondok, mint én voltam, ne halasszátok most már, ideje, hogy megismerjétek Lou és Will történetét.❤
Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése