Problems of Bookaholic TAG

Köszönöm szépen Aliznak, az Olvassunk együtt bloggerének. Az ő válaszait ITT olvashatjátok. ❤

Van kismillió olvasatlan könyved. Hogyan döntöd el, melyiket olvasod el legközelebb?


Az utóbbi időben inkább kihívásokra olvasok, ezzel is tesztelve magam, mennyire tudok határidőre olvasni. Szoktatom magam az egyetemi éveimhez, ahol minden bizonnyal sok olyasmit kell majd olvassak, amit vagy nem fogok szeretni, vagy teljes mértékben a komfortzónámon kívülre esik. Erre a hétvégére három saját példányt terveztem be a saját könyveim közül, aztán három recenzió következik. :)

Már elolvastad egy könyvnek több, mint a felét, de nem tetszik. Folytatod, vagy abbahagyod?

Attól függ. Ha a saját szórakoztatásom miatt olvasom, és nem szórakozok rajta, nem ragadta meg a figyelmemet, vagy nem vagyok abban a passzban, hogy olyasmit olvassak, akkor félreteszem. Ha annyira drasztikus a történet felépítése, hogy belefájdul a szemem az olvasásba, akkor nem is kínlódok vele többet. Ha kötelező olvasmányról van szó, akkor valahogy végigszenvedem magam rajta. Emlékszem, tavaly a Bánk Bánnál kicsordult az első 15 oldal után a könnyem, annyira untam.

Egy könyvsorozatnak, amit imádsz, nem egyeznek a borítói. Hogyan kezeled?

Ez a kiadó felelőssége. Ha nekik tetszenek, magukra vessenek, amikor visszaesik a vásárlók száma... :)

Minden ismerősöd imád egy könyvet, amit te gyűlölsz. Kivel beszéled meg, aki szerinted a te oldalara állna?

Alizhoz hasonlóan én sem gyűlölöm a könyvet. A történet lehet szar kompozíciójú, de ez is csak az én véleményem, van, aki imádja, míg nekem a hideg futkos a hátamon, ha csak eszembe juttatják a létezését. Ugyanígy vannak olyan könyvek, amik nekem bejöttek, sőt bekerültek a kedvencek közé, más még fél csillagot is csak azért ad rá, mert szép a borítója. Ízlések és pofonok. A baráti körömben pedig biztos akad olyan, aki hozzám hasonlóan nem szereti az adott történetet.

Nyilvános helyen olvasol, és nagyon felzaklat a könyv, annyira, hogy sírni kezdesz. Mit kezdesz magaddal?

A múltkor majdnem órán kezdtem el a bőgést. Szabad foglalkozás volt, én pedig az utolsó oldalaknál jártam. Padtársamnak kezdtem el hisztizni, hogy de nem, ez így nem normális, valami nem jó, basszus ezek meghaltak, miabánattörténikitt. :))

Egy könyvnek, amit nagyon szeretsz, most jön ki a folytatása, de te már nem emlékszel egészen az előző részre/részekre. Mit teszel, újraolvasod az előző részt/részeket, vagy keresel róla egy összefoglalót a neten, vagy kihagyod a folytatást, vagy bestresszelsz… stb?

Jelenleg pont ugyanebben a cipőben járok az Utánad a sötétbe c. könyvvel. Úgy vagyok vele, hogy ameddig be nem szerzem a második részt, nem olvasom újra, mert tuti megint elfeledkezek a fontosabb részekről. Remélem, nemsokára azt a részt is a magaménak tudhatom. ^^

Nem akarod kölcsönadni a könyveidet senkinek. Hogyan utasítod rendre udvariasan azt, aki mégis kölcsön akar kérni tőled egyet?

Most nincs itthon. Már másnak is odaígértem, és neki hamarabb. Utóbbi sokszor előfordult már.

A hónapban már öt könyvnek kezdtél neki, és egyiket sem fejezted be. Hogyan jutsz túl az ezen az olvasási válságon?

Elkezdem a hatodikat, mert miért ne?

Nagyon sok könyv jelenik meg mostanában, ami érdekel, és majd meghalsz, hogy olvashasd. Mit csinálsz? Hányat veszel meg ezek közül?

Van, amit beszerez a könyvtár vagy az ismerőseim, így azokat mellőzöm, a többit kivárom, hátha lesz árengedmény meg ilyenek.

Végre sikerült megvenned a könyveket, amiket nagyon szerettél volna, és alig várod, hogy olvasd őket… de meddig hevernek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen el is olvasnád őket?

Kristen Ashley - A nyomozó c. könyve 2016 karácsonya óta döglik a polcomon. Következtessetek... :D 

_________
Ha van kedvetek, nyugodtan töltsétek ki, kíváncsi vagyok a TI válaszaitokra is! 
Az én kihívottjaim: Luthien, a Luthien Könyvvilága bloggere és Réta a HaBár, a könyves kocsma bloggere.
Share:

2 megjegyzés:

  1. Az utolsó kérdésnél eszembe jutott, hogy nálam Az ördög köve kb. 8(!)vár arra, hogy elolvassam. :) Pedig annyira vártam a megjelenését, hogy azonnal megvettem, erre tessék. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nevezhetjük ezt a könyvmolyok legfőbb problémájának. :)))

      Törlés