TOP 5 Szerda #13 | Nyári olvasmányaim

Próbálok visszazökkenni a régi kerékvágásomba, ami nem kimondottan egy könnyű feladat, de rajta vagyok az ügyön. Erre a nyárra rengeteg esemény összejött, annyi tennivalóm van/lesz, hogy már most tudom, hogy nem fogok beleférni az időmbe, de igyekszem kihozni magamból a maximumot, hogy aztán olyan bejegyzésekkel kápráztassalak el titeket, amelyektől tényleg eláll minden szavatok.

Az első ilyen visszatérő kis bejegyzésem egy júniusi TOP 5-ös bejegyzés, amivel egy pöppet lemaradtam. Mivel nekem lényegesen most, ezen a héten kezdődött a nyaram (első leégésem is megvolt, szerintem már annyit vakargattam a hátamat, hogy be fog sebeződni), szerintem még nem maradtam le annyira ezzel a bejegyzéssel.

Nyári olvasmányok

Ezt egy pöppet átértelmeztem, mert itt nem a kedvenc nyáron játszódó könyveimet szedtem össze, hanem azokat, amiket ezen a nyáron még el akarok olvasni. Tekintve, hogy inkább az érettségire kellene összpontosítanom, meg persze a sofőrkönyvre, nem lesz úgy időm olvasni, mint tavaly nyáron, de még ez sem tántorított el attól, hogy összeszedjek néhány könyvet, amelyeket ebben a két és fél hónapban mindenképp el akarok olvasni.

1. Lupescu Kata - Kalózlány
Ezt a könyvet az idei várólistámba is behoztam, remélem, nemsokára tényleg sikerül elolvasnom.

Fülszöveg
CHARLOTTE NAFTALIEN, a pisai nemes lány ismeretlen helyen ébred, kezével az ágyhoz bilincselve. Mégis kik rabolhatták el éjnek évadján? Hamarosan rádöbben, hogy a hírhedt Sekk-Rooial kalózhajón van, és mindenki meg akarja győzni, hogy ő a legendás kalózok, Albert és Bloom Turquise lánya. És ezzel kezdetét veszi egy veszedelmekkel teli utazás egy rejtélyes végrendelet nyomában,mely sok mindenre fénytderíthet, de ugyanakkor pusztulást is hozhat rájuk. Ahogy bennebb hajóznak a Moon-Barnacle-tengeren, egyre több sötét titok kerül felszínre, ami Charlotte származását illeti, kiderül, hogy az igazi kalózoknak nem csak egy életük van, és hogy létezik egy hely föld és menny között, ahol az életművészek élnek.

A Kalózlány: Végső kezdet a szó nemes értelmében vett ifjúsági kalandregény. 
Ha angol nyelvterületen kerülne kiadásra, a young adult fantasy kategóriába tartozna, ugyanis a serdülő olvasóréteget célozza meg, a történet pedig a felnőtté válásról szól. Lebilincselő sztorival, szikrázó párbeszédekkel és nem utolsósorban az írói fantázia olyan sziporkáival, mely oldalról oldalra egyik bámulatból a másikba ejti az olvasót.

2. Sherrilyn Kenyon - Bűnös éj
A Sötét vadászok sorozat 7. kötetét jelenleg is olvasom, de ezen a nyáron a nyolcadikat is le szeretném tudni. Imádom ezt a sorozatot, Kenyon karakterei mindig teljesen elvarázsoltak, kedvencet nem is nagyon tudok mondani, mindegyik kibérelte magának a szívemben azt a bizonyos szobácskát, ami neki járt. 

Fülszöveg
A ​Sötét Vadászok birodalmában még a halhatatlan rosszfiúknak is be kell tartaniuk a becsületkódexet: Nem árthatsz az embereknek. Nem szívhatsz vért. Nem lehetsz szerelmes. 
Néha egy-egy Sötét Vadász mégis azt hiszi, hogy ő a Törvény fölött áll. Ekkor jövök én. Hogy ki vagyok? Az, akitől még a rettenthetetlenek is félnek. Ha megszeged a törvényt, az én haragom sújt le rád. Az én szívemet nem lehet meglágyítani. Könyörtelen vagyok, nincsenek érzéseim. 
Legalábbis ezt hittem, amíg nem találkoztam egy Sötét Vadásznővel. A neve Danger. Veszély. Ez nem csupán a neve, hanem maga az élete. Nem bízik bennem, de nem hibáztathatom ezért. Egyedül ő tudja, miért jöttem: hogy bírája, esküdtszéke és valószínűleg hóhéra legyek a barátainak. Csak Danger segíthet, hogy néhányuk megmeneküljön. Nélküle mind meghalnak. 
Dangereuse St. Richard halálos őrület a számomra. Van benne valami, ami feléleszti rég halottnak hitt szívem. De a gonosz elleni harcban az emberiség egyetlen reménye, ha teljesítem a kötelességemet. Ám hogyan tehetném, ha ezzel fel kell áldoznom az egyetlen nőt, akit valaha szerettem?

3. Diane Pearson - Csárdás
Ezt a könyvet még az év elején pécéztem ki magamnak, és azt mondtam, amint tudom, be is szerzem magamnak. Mivel egyelőre még enyhén csóró vagyok, nem hiszem, hogy ez a közeljövőben megtörténne, viszont megszereztem a digitális formátumot, ami egyelőre meg is teszi.

Fülszöveg
Diane Pearson regénye irántunk , magyarok iránt érzett szenvedélyéből született. 
Ebből az ihletből a zsidó gyökerű Ferenc, a Rácz-Rassay és a Káldy család tablóképszerű történetének vonulatai bontakoznak ki. 
A történet az első háború előtti években kezdődik, átível a két háborún és 1956 előtt zárul. 
A regényt olvasva önmagunkról is többet tudunk meg. Kiderül, hogy ma, a XXI. század második évtizedében, a gazdasági válságok, a szétesni készülő világok, a szétziláltság háborúiban, vannak-e még elsírni való könnyeink, van-e bennünk vágy, hogy sokadszor is szembesüljünk a szembesülhetetlennel, a két háború még mindig fájó, el nem felejthető sebeivel, az önmagát ismétlő történelem tragikumával, a mások megsemmisítésére szinte azonnal kész emberi gonoszsággal, az újra meg újra megjelenő pusztításvágy őrületével. Megtudjuk, van-e bennünk elég érzékenység egy ilyen nagyformátumú vállalkozás szereplőinek csodálatos-meghökkentő átváltozásaira, az erős nők portréira, a gyengeség-gyengédség pillanataira? Elhisszük-e az emberi-emberséges gesztusok, az örök emberi érzések csodáit, azt, hogy sokadszor is bebizonyosodik: nem élhetünk nélkülük. Elindulunk-e a szereplőkkel, és velük tartunk-e, hogy azután annyira hozzánk nőjenek, hogy el sem akarjuk elengedni őket? 
Ami értékes, nem adja magát könnyen: ez a regény is kiköveteli a jussát, s annak, akitől ezt megkapja, gazdag és eredeti gondolatokat, felejthetetlenül szépen megkomponált képeket ajándékoz.

4. Karen Marie Moning - A felföld ködén túl
KMM Tündérkrónikák sorozatáért odáig meg vissza vagyok, így nem kérdés, hogy a többi sorozatába is bele szeretnék kóstolni. A felföld ködén túl a múlt- és a 16. században játszódik, egy időutazásos, történelmi romantikus fantasyról van szó, aminek a fülszövegét lentebb olvashatjátok.
Fülszöveg

Egy ​csábító skót földesúr…

Az egész királyság csak úgy ismeri, Hawk, a Héja, a csatamezők és a női szalonok legendás ragadozója. Érintésének egyetlen nő sem tud ellenállni, de senki sem férkőzhet a szívébe, míg egy bosszúszomjas tündér át nem ráncigálja Adrienne de Simone-t a modern Seattle-ből a középkori Skóciába. A túlságosan is merész, túlságosan is egyenes lány még egy idegen évszázad foglyaként is leküzdhetetlen kihívást jelent a XVI. századi csábítónak. Bár házasságra kényszerülnek, Adrienne megfogadja, hogy távol tartja magától Hawkot…

Egy nő, aki az idő foglya…

A hírhedt uraságot csak tökéletes „nem” fogadja a lány tökéletes ajkán, de Hawk megesküszik, hogy felesége vágyakozva fogja suttogni a nevét, és könyörög a szenvedélyért, amit lángra lobbant benne. Nem állhat közéjük sem idő, sem távolság, el fogja nyerni a szerelmét! Bár Adrienne nem biztos abban, hogy helyes engednie a szívében ébredező érzelmeknek, kétségeinél erősebbnek tűnik Hawk elszántsága, hogy maga mellett tartsa a lányt…

5. Jennifer A. Nielsen - Az Árnytrón - Hatalom trilógia 3.

A sorozattal egy picikét elmaradtam, a második részről is csak utólag írtam értékelést. Semmi problémám nincs a történettel, de be kell vallanom, ehhez a trilógiához kell  egy bizonyos hangulat, mert máskülönben nem jön át teljes mértékben a lényege. 

Fülszöveg (Spoilert tartalmazhat azok számára, akik nem olvasták az első két részt)

Egy ​háború. Túl sok véres csata. Vajon megmentheti-e a király az országát, ha a saját túlélése is kétséges?

A háború elérte Carthyát. Az ország minden ajtaján és ablakán bekopogtat. És amikor Jaron megtudja, hogy Vargan király elrabolta Imogent, hogy térdre kényszerítse Carthyát, az ifjú király felismeri: az ő feladata, hogy vakmerő mentőakcióba fogjon. Ám minden, ami elromolhat, az el is romlik.

Barátai szétszóródtak Carthyában és a környező országokban. Utolsó, kétségbeesett próbálkozásként, hogy megóvja országát a pusztulástól, Jaron elindul talán utolsó útjára, hogy megmentsen mindent és mindenkit, akit csak szeret.

Ám még pengeéles esze sem elég ahhoz, hogy elhárítsa a hatalmas veszélyt, ami őt és országát fenyegeti. Vajon útközben elveszti azt, ami a legfontosabb? És a végén vajon ki foglalhatja el Carthya trónját?

___________
Nektek mik az idei nyári terveitek? Írjátok meg nyugodtan!

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése