Christine könyves titkai - Book tag

book, blue, and owl képSziasztok!
Az utóbbi időben sikerült teljes mértékben elhanyagolnom a blogot, amit a csodálatos közintézménynek, az iskolának köszönhetek. Érettségi előtti évben állok, így ez a nyaram eléggé a tanulásról fog szólni, de igyekszem olyan bejegyzésekkel érkezni, amelyek nem csak titeket, de engem is kikapcsolnak egy minimális szinten. Ezúttal egy érdekes, ismerjmegjobban book tag-et találtam, amire szinte azonnal rá is vetettem magamat.
Lássuk is akkor a kérdéseket.

I. Puha vagy keménytáblás könyv?
  Puha, ha vékony, max. négyszáz oldalas regényről van szó, ha ennél több, akkor mindenképp kemény.

II. Online vagy könyvesbolti vásárlás? 
  Online. Rengeteg a kedvezmény, kényelmesen megoldhatom otthonról is, főleg azért, mert a környéken csak egy kisebb magyar könyvesbolt van, amiben nem túl sok a választék.

III. Trilógiák vagy sorozatok? 
  Az utóbbi időben inkább örülök az egyrészes sorozatoknak, mint a sorozatoknak, mert egyáltalán nincs időm olvasni. A kezembe csak a megkezdett sorozataim többi kötetét veszem, hogy haladjak azokkal, ritkán kezdek neki új sorozatnak, max akkor, ha más nyelven olvasom.

IV. Hősök vagy rosszfiúk? 
  Utálom az ilyen kérdéseket. Ha azt mondom, hősök, akkor nem vagyok elég belevaló, ha a rosszfiúkra voksolok, akkor máris könnyűvérű, gonosz nőszemély vagyok. Kettő közötti állapot (emberke) nem létezik? 

V. Melyik az az egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál? 
  Mindörökké a tiéd. Engem kikészített és megrendített. Sok embernek szüksége lenne egy ilyen bombaszerű érzésre, hogy egy kicsit belegondoljanak az életükbe, és abba, hogy jó irányba haladnak-e, vagy csak vegetálnak.

VI. Ajánlj egy alulértékelt könyvet. 
  Sarah Addison Allen négy magyarul megjelent könyve közül kettő nyolcvan százalék körül van, amit abszolút nem értek. Nekem mindegyik könyve a jó és a kedvenc között ingadoznak, és sokszor elgondolkodok a kevés százalékokon.

VII. Melyik volt az utolsó könyv, amit befejeztél? 
  Maggie Stiefvater-től a Várunk.

VIII. Melyik volt az utolsó könyv, amit megvettél? 
  Eszes Rita - Illangók. Miskolcról <3 

IX. Mi volt a legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek? 
Lidl-ös nyugta, színházbérlet, fogorvos névjegykártyája.

X. Használt könyvek: igen vagy nem? 
  Szeretem a könyvtáriakat, ha egyszeri olvasásról van szó, onnan is megfelelnek a könyvek, de ha meg akarok venni valamit, akkor mindenképp az újra voksolok, kivéve, ha annak a könyvnek az első gazdája jól bánt vele.

XI. Karakterek vagy cselekmény? 
  Van, hogy imádom a cselekményt, de a karaktereket utálom.
  Van, hogy a karakterekben van valami, ami tetszik, de a cselekmény ritkaszar. Ez inkább történettől függ.

XII. Hosszú vagy rövid könyvek? 
  Attól függ, hogy van időm. Néha egy nap alatt egy féltéglát is el tudok olvasni, de van hogy kétszáz oldallal vesződök két hetet.

XIII. Hosszú vagy rövid fejezetek? 
  Olvasás közben sosem figyeltem oda erre. Néha fel sem tűnt, hogy fejezetváltás volt.

XIV. Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut. 
  Krúdy Gyula - Színdbád - de csak mert itt van mellettem.
  Kosztolányi Dezső - Édes Anna - 11. osztály egyetlen pozitív élménye.
  Chanda Hahn - Tündérkönyv - most fejeztem be, és imádtam.

XV. Mik azok a könyvek, amik megnevetettnek vagy megríkatnak?
  Lorraine Heath ördögfiókáitól egyszerre nevettem és sírtam.

XVI. A mi világunk vagy kitalált világok?
 Amióta ennyit olvasok, sokkal jobban preferálom a kitalált világokat. Valahogy jobban magukba szippantanak, nincs bennük annyi stressz és csalódás, nem kell annyira aggódni a holnapért, mert az valahogy mindig biztosítva van.

XVII. Ítélsz könyvet borító alapján? 
  Nem minden esetben. Jártam már úgy, hogy borító miatt vettem meg egy adott könyvet, aztán tovább is passzoltam, mert valahogy nem volt szimpatikus, nem ragadott meg annyira, mint amennyire számítottam rá. És jártam már úgy, hogy egy borító borzasztóan csúnya volt, de a tartalma szinte tökéletes. :)

_______
Nem jelölök meg senkit, akinek kedve van hozzá, az bátran töltse ki!
Kellemes nyári szünetet mindenkinek! Xx

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése