TOP 5 Szerda #15 | Az idő vasfoga sem tépázhatja meg ruhájukat...

... avagy könyvek, amelyek kiállják az idő próbáját.

Igen, igen, ez a múltheti téma, de ma két bejegyzést is hozok. Az elsőben azokat a könyveket sorolom fel, amelyek szerintem kiállják az idő próbáját, és tíz, húsz, vagy akár harminc év múlva is slágerek lesznek, nem csak most, amikor még újdonságnak számítanak.

1. Jojo Moyes - Mielőtt megismertelek
Ez a könyv azért is lesz nagy sláger, mert film van belőle. Igen, igen, ezt sajnos be kell vallanunk. Az emberek legalább ötven százaléka előbb látta a filmet, és csak utána olvasta el a könyvet. Ez egy tény most is, és a jövőben is az lesz.
Tudjátok, miért olvassák el majd a könyvet? Mert az olyan ügyesokostalpraesett könyvmolyok, mint te és én, addig járunk a kis filmnéző ismerősünk nyakára, ameddig az el is olvassa azt a bizonyos történetet. És ez így is van rendjén.

A történetről itt olvashattok egy rövidebb-hosszabb bejegyzést: X


2. Colleen Hoover - It Ends With Us - Velünk véget ér
Ez a könyv számomra nagy kedvenc, és pár év múlva is az lesz a többi ember számára, mivel egy olyan témát boncolgat, ami - sajnos - örökéletű, és az emberiség ettől akkor sem szabadulna, ha gyógyítható lenne, mert mindig lesz olyan, aki csakazértis megteszi azt, amit.
CoHo ezzel a könyvvel úgy tépi az olvasó szívét, mint más a papírt: könnyeden, és mégis kegyetlenül, erősen, és mégis alig észrevehetően. Garantáltan sírás a vége, és bármennyire is gyűlöljük majd egy kicsit az írónőt, legbelül imádjuk, amiért megalkotta nekünk ezt a könyvet. Értékelés itt: X.


3. Sarah J. Maas - Tüskék és rózsák udvara
Ezt a könyvet azért is írtam ide, mert valahogy a Harry Potterhez - amit még én sem olvastam - tudom hasonlítani. Namármost, nem abban az értelemben, hogy párhuzamba állítom a kettőt. Nem. Úgy hasonlítom, hogy tudom, egyszer ez a sorozat is sok gyerek és felnőtt kedvence lesz, hogy ezt a könyvet tizenéves gyerekek, titokban, a paplan alatt fogják olvasni az éjszaka folyamán, mert olyan jó, hogy képtelenek letenni. Abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam, és alig várom, hogy végre a második rész is a kezembe kerüljön.

4. Rick Riordan - Percy Jackson és az Olimposziak 
Szerintem már sokan tudjátok, hogy élek-halok ezért a sorozatért, és imádom, ha erre terelődik a téma. Abból kifolyólag, hogy ezekből pocsék filmek készültek, a fiatalság, és a jövő fiatalsága szinte ezer százalék, hogy majd ráharap, és imádattal fogják olvasni Rick bácsi szavait. Az már egy másik történet, hogy olvasás után az egész filmipart a halál f.ára fogják küldeni, amiért ilyen pocsék - szerény véleményem ez, nem tény - filmeket dobtak a piacra.
A sorozat mind az öt kötete megállja a helyét a könyvek piacán, személy szerint mindegyikben találtam olyat, ami miatt a kedvencemmé avattam. Kihagyhatatlan ez a sorozat. 

5. John Boyne - A csíkos pizsamás fiú

Még nyolcadikos koromban olvastam ezt a könyvet, és már akkor nagyon megrendített. A holokauszt egy állandó téma, úgy a magyarnak, mint az amerikainak és az afrikainak is. Megrendítő éveket mesélnek el az ilyen könyvek, és őrületes érzelemtöltettel bírnak. Ismerek olyat, aki csak ilyen könyveket olvas, mert annyira megérintette őt ez a téma, hogy nem tud tőle elszakadni.




_____

Számotokra melyek ezek a könyvek? Melyik az az öt, amiről úgy érzitek, évek múlva is nagy kedvencek lesznek a fiatalok és az idősek körében egyaránt? Írjátok meg nekem!

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése