Határidőnapló | március 27. - Színházi világnap

Határidőnapló


Belegondoltál abba, mennyi mindent jegyzel fel a határidőnaplódba? Fogorvos, havi konzultáció ilyen-olyan dokinál, barátok szülinapja, előadások, mozipremierek, színházak, találkozók... És azokat a dátumokat feljegyzed, amik fontosak az emberi voltod számára? Azokat, amik meghatározzák a TE életedet is, azt, hogy úgy élj, ahogy most?

Az év különböző emlék-, nemzeti- és világnapjain bejegyzéseket fogunk hozni az Anarchia könyvblog bloggerével, Beával, mert úgy gondoltuk, sokkal több eseményre kéne megemlékezzünk vagy épp felfigyelnünk. Végigböngészve a naptárt olyan napokra/világnapokra/eseményekre találtunk, amikről álmodni sem mertünk volna, és elcsodálkoztunk azon, hogy mi ezekről miért nem tudunk, miért nincs ezekre nagyobb figyelem fektetve. Ez a rovat azért jött létre, hogy egy kicsit felfigyeljünk ezekre a napokra, hogy rájöjjünk, hogy vannak dolgok, amikre jó emlékezni és jó tudni, hogy tényleg léteznek.

Március 27. - Színházi világnap

Viszonylag kevés színházi élményem van, de elmondhatom, hogy nagyra becsülöm azt a keveset is. Mindegyik alkalommal jól kifogtam, és fergeteges komédiákat elevenítettek meg előttem a színészek, amiket még most is látok a szemem előtt, ha csak rájuk gondolok. A színészi élet ugyan nem vonz - rettenetesen lámpalázas vagyok, szárad ki a szám, izzad a tenyerem, ha engem néznek, és ráadásképp olyan gyorsan hadarok, hogy a jóég sem ért meg -, mégis látok benne valami varázslatot, aminek ilyen-olyan módon, de szeretnék a részese lenni. Kemény munka ez, nem két percet kell rá készülni és sokszor vért izzasztó a munka.

Ebből az alkalomból egy színházi válogatást hoztam nektek. Mivel nem tudtam dűlőre jutni azzal kapcsolatban, miről szóljon pontosan ez a bejegyzés, úgy gondoltam, hozok ajánlókat, kisvideókat, könyveket és filmeket, amik szorosan kapcsolódnak a színházhoz, a színészi élethez.

Színház az egész világ...

Család ellen nincs orvosság (2018)

Tavaly a szatmári Harag György Társulat játszotta ezt, és volt szerencsém ott lenni az első adáson. (Azóta a "bolond beteget" alakító színész, Bessenyei István sajnálatos módon elhunyt. Bár alig láttam két előadását, de évek óta nagy szerepet játszott a falusi közösségünkben, mint a helyi színjátszó csoport egyik mentora. Tiszteltem, szerettem az alakítását; egy kicsit én is összeroppantam, amikor január elején közölték a halálhírét...)


Tóték (2016)

Ugyancsak a Harag György Társulat előadásában láttam ezt e
zelőtt két éve, és mondhatom, hogy még most is emlékszem minden mozzanatára, és ez sokat segít abban, hogy megértsem a történetet, ugyanis ez nálunk érettségi anyag, és bizony nagy esély van rá, hogy ez lesz a tételben.
No, akkor, Isten hozta hát, Őrnagy Úr!


És most jöjjenek a könyvek...

Első körben olyanokat hoztam nektek, amiket magam is olvastam, de a molynak hála találtam olyat is, ami már hosszú-hosszú idők óta ott csücsül a várólistámon...

Suzanne Selfors - Mentsük meg Júliát! -> moly.hu
A cím árulkodó. Bizony-bizony, ez a Rómeó és Júlia című dráma egy nagyon érdekes feldolgozása. Bár nem lett a kedvencem, és egy nyereményjáték során el is küldtem valakinek közületek, mégis megemlíteném, mert bár az én mércémet nem ütötte meg, mégis rábiggyeszthetem a "könnyed kis limonádé" bélyeget, amit én egy kellemes vasárnap délutánra szoktam ajánlani.

Baráth Viktória - Első tánc -> moly.hu
Baráth Viki első könyvében Zoey musicalszínésznő szeretne lenni. Ebben a könyvben tökéletesen be van mutatva az az élethelyzet, amikor is a színfalak előtt és mögött két eltérő, párhuzamos történet folyik. A könyvről az értékelést ITT olvashatjátok.

Amit még a moly.hu ajánl: Cora Carmack - Szakítópróba sorozata, amit régebben olvastam, de nagyon tervben van az újraolvasás.
Leisa Rayven - Hitvány Rómeó; ő nagyon tervben van, de még fogalmam sincs, mikor kerül sorra.
Róbert Katalin - 6 hét a világ; Katalintól még semmit sem olvastam, de nagyon remélem, hogy ami késik, az nem múlik...

Amit a snitt ajánl

Csak színház és más semmi (2016 - ) -> snitt.hu
Imádom ezt a sorozatot, bár tény ami tény, voltak jelenetek, amik halálra idegesítettek. Az első két évadot ledaráltam egyetlen éjszaka alatt, a harmadikra már várnom kell, és ugyanúgy várok a negyedikre is most. Szerettem, és azt hiszem, ennek a sorozatnak köszönhetem, hogy visszatért a hitem a magyar műsorokba. Az ilyen valóvilág cuccokkal engem kergetni lehet.


Kegyetlen tánc (2015-2015) -> snitt.hu
Baromi jó sorozatnak indult: a tánc, a balett, az előadásra való felkészülés, a kegyetlen lélektani rész... atyaég. IMÁDTAM... volna. Ha nem cs.szik el annyira, amennyire lehet, sőt még annál is jobban. Egy próbát mindenképpen megér, de a vége az egy hatalmas káosz.

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése