Orosz T. Csaba - Hadak útján

Előzmény

Először is, nagyon szépen köszönöm szépen a lehetőséget a NewLine Kiadónak, hogy olvashattam Orosz T. Csaba egyik náluk is kapható könyvét. Mikor megbeszéltük Mimivel a részleteket, megkértem, hogy olyan könyvet küldjön, ami nem kap elég figyelmet. Meg sem lepődtem, mikor olyan könyvcímeket és írót mondott nekem, akiről még életemben nem hallottam. Elkezdtem kutakodni, és némi töprengés után rábólintottam a két könyvre. Első ízben a Hadak útján című történelmi kisregényt olvastam el.

A könyvről
Cím: Hadak útján
Író: Orosz T. Csaba
Műfaj: történelmi regény, 15. század, magyar történelem, háború.
Terjedelem: 176 oldal
A történetről

Még mielőtt a kezembe vettem volna Orosz T. Csaba könyvét, utánanéztem picit úgy a történetnek, mint az írónak, és meglepődve tapasztaltam, hogy sokkal idősebb író, mint akiktől olvasni szoktam.

Mint műfaj, elképesztően messze áll tőlem a történet. Ezt azért akartam leszögezni már az elején, mert mindig próbálom hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy néha kilépjünk a saját komfortzónánkból, mert sokszor olyan világokba repülünk el, ahova csak úgy nem mentünk volna el. Azt hiszem, a lényem egyik része biztos bánta volna, ha nem olvasom el a Hadak útján című kisregényt.

Világ életemben szerettem a történelmet, szívesen olvastam megtörtént események után, a kutatómunka sokszor szerves része a történetírási folyamatomnak. Orosz T. Csaba történetének nem voltak ismeretlenek a szereplői, mindegyikről tudtam néhány dolgot, így nem volt szükséges megállnom olvasás közben, hogy ráguglizzak egy olyan karakterre, akiről nem tudom, hogy honnan szalasztották. Egyrészt nekem könnyű volt, másrészt egy tudatlanabb olvasó biztos sok helyen pislogna olvasás közben. Ugyan részletezve van, ki kicsoda, és ki kinek a mije, mégis van egy olyan sejtésem, hogy a legtöbb ember a sok történelmi név láttán hirtelen meggondolná magát a könyvvel kapcsolatban. Az is igaz, hogy az ehhez hasonló könyvet tulajdonképpen csak az veszi a kezébe, aki kimondottan erről akar olvasni, így valószínűleg nem lesz ilyesmivel gondja.

Eleinte arra gondoltam, hogy tömény történelemóra lesz ez a könyv, és csak adatokat meg jeleneteket fogok olvasni az akkori időkről, csatákról... tulajdonképpen ezt is olvastam, csak egy olyan elbeszélés mellé volt ez köretként, hogy észre sem vettem, és teljesen belecsöppentem ebbe a régi világba. A sokat említett szereplőket azért éreztem személytelennek, mert elsősorban nem ilyenekhez voltam szokva, másodsorban pedig régen nem volt olyan a romantika vagy az emberek közötti kapcsolatok, mint most, az emberek nem nyilvánították ki annyira az érzéseiket, mint a 21. században. Ebből a szempontból egy jó nagy pluszpont repül az írónak, mert tökéletesen elkapta a hangulatát az egész történetnek.

Ami igazán tetszett, az a szerelmespár kapcsolata. Egyszerű, szerény, mégis van benne vágy, érződik, hogy nem csak egy férfi és egy nő áll egymás mellett, akiket összeadott a pap. Megmosolyogtattak a szerelmes vívódások.

Összességében úgy gondolom, hogy bár teljes mértékben a komfortzónámon kívül olvastam, és mert minden bizonnyal nem én voltam a célközönsége ennek a könyvnek, úgy érzem, kellemeset csalódtam. Bátran merem ajánlani ezt minden kedves történelem kedvelő könyvmolynak.

Itt olvashattok el egy interjút vele: KATT-KATT

A könyvet innen tudjátok megrendelni a NewLine Kiadó webshopjából: IDE KATTINTS

Share:

2 megjegyzés: