TOP 5 Szerda #10 | Mókamesterek célkeresztjében

Április elseje alkalmából azt hiszem, ez a bejegyzés evidens, mikor máskor írhatnánk róla, mint most, majdnem április elsején? A kutakodás közben döbbentem rá, hogy én irdatlanul kevés humoros könyvet olvasok. Sőt. szinte majdnem semennyit, hiszen a legtöbb olvasásom tavaly előtti... Szóval most már az is az idei oké, oké, jövői életcéljaim közé tartozik, hogy minél több humoros könyvet vegyek a kezem közé.

Mókamesterek, humor heroldok a könyvekben

1. Xemerius (Kerstin Gier - Időtlen szerelem trilógia)
Amikor a trilógiát olvastam, emlékszem, szinte egy hét alatt daráltam le mind a három részt, és visítva röhögtem azokon a részeken, amikor ez a kis szellem is jelen volt. Sokkal szerethetőbbé, élvezetesebbé tette a könyveket, meg merem kockáztatni azt a megállapítást is, hogy ő a legnagyobb színfoltja az egész trilógiának.

Idézet

,,– Nem lehetne kicsit visszavenni a lelkesedésedből? Az ember azt is hihetné, hogy épp elektrosokk-kezelésről jössz – zsémbelt Xemerius. Helytelenítő pillantást akartam vetni rá, de végül mégis sugárzó mosoly lett belőle. Az én kis cuki, zsémbes vízköpődémonom! 
– Téged is szeretlek! – mondtam neki. 
– Ó, te jó ég! – nyögött fel. – Ha tévéműsor volnál, akkor most elkapcsolnálak."


2. Fekete Péter (Rick Riordan - Percy Jackson sorozat)
Camp Half BloodFekete Péter megjelenésével nemcsak a történet vált érdekesebbé, hanem a helyzetek is humorosabbak lettek. Fekete Péter persze nemcsak a humoráról híres, hanem a megbízhatóságáról is. 

Íme:
,,Fekete Péter elmajszolta a kockacukoradagját, aztán úgy rázogatta a fejét, mint aki túladagolta magát. 

Hú, főnök! Ez aztán az ütős anyag! Szóval, ha megjön az eszed, és el akarsz szállni valamerre, csak füttyents! Az öreg Fekete Péter és a haverjai már repülnek is érted!"

3. Simi (Sherrilyn Kenyon - Sötét vadászok sorozat)
Én azt hiszem, Simit nem tudom a saját szavaimmal jellemezni. Ez az idézet... no, ez az idézet tökéletesen elmondja, milyen is ő.

,,– Aszongya, szükség lesz a kedvenc csípős barbecue-szószomra. És mindenféleképpen kell egy fogókesztyű, mert igen forró lesz, ha kész a pörkölés. És szereznem kell azokból az almafákból alágyújtani, a hús remekül át fogja venni az ízét. Fincsibb is lesz tőle, mert a démonízt annyira nem szeretem, Ack! 
– Hát ez meg mit csinál? – kérdezte Artemisz, amikor észrevette, hogy Simi magában beszél. 
– Listát ír róla, mi szükséges ahhoz, hogy megölje Thanatoszt. 
– Nekem inkább úgy hangzik, mintha meg akarná enni. 
– Az is lehet. 
Artemisz szeme elkeskenyedett. 
– Nem eheti meg. Megtiltom. 
Ash vészjósló hahotában tört ki. 
– Azt csinál, amit akar. Megtanítottam neki, hogy semmi ne vesszen kárba. 
Simi egy pillanatra megállt, felemelte a fejét a listából, és Artemiszre nézve felhorkantott. 
– Simi fölöttébb környezettudatos. Mindent megeszik, kivéve a patát. Azt nem szeretem, kicsorbul tőle a fogam. – Ashre nézett. -Thanatosznak nincs patája, ugye? 
– Nem, Simi, nincs. 
Simi boldogan felkacagott. 
– Ó, milyen szuper kis vacsorám lesz ma! Démont sütök! Máris mehetek, akri? Indulhatok végre? Hadd menjek! Hadd menjek, kérlek! – úgy táncolt körbe-körbe, mint egy boldog kisgyerek a szülinapi zsúron. Ash Artemiszre bámult."


És most térjünk át a személyekre

4. Winie Langton (Vivien Holloway - Winie Langton történetek)
Szarkasztikus. Kemény. Magának kikérős. Erős. Határozott. Tudatos. Mindemellett olyan esze van, hogy istenőrizz annak, aki szembeszáll vele. Említettem már, hogy szarkasztikus? 

,,– Tulajdonképpen kicsoda maga, Winie? Mire kell magának a Mesterkulcs? 
Elmosolyodtam, bár ezt ő nem láthatta. 
– Ismeri a mondást William, ha elárulnám, meg kellene ölnöm."

,,– És most mi lesz? – érdeklődött fesztelenül. – Odaadom a kulcsot, és ön a kéményen keresztül távozik? 
Nem vettem fel a csipkelődését. 
– Azt a télapó teszi. Én az ablakot választanám."

5. Charley Davidson (Darynda Jones - Charley Davidson sorozat)

Charleyba már akkor beleszerettem, amikor az első kötetet olvastam, és szinte ezer százalékig biztos vagyok abban, hogy ez a szerelem akkor sem fog elmúlni, hogy ha folytatom a sorozatot.

Itt Charleynak tesz ajánlatot egy férfiszellem:

Couverture de Charley Davidson, Tome 3 : Troisième tombe tout droit"– Valahogy megoldható lenne, hogy belebújjak az ön bőrébe, és kényeztessem egy kicsit a feleségemet? 
Igyekeztem visszafolyatni egy mosolyt. 
– Hát, tudja, nem egészen így működik a dolog… 
– Persze akár ön is kényeztethetné, én pedig majd csak úgy teszek, mintha belebújtam volna a bőrébe… 
– Nem. 
– Megfizetem! Van elég pénzem. 
– Pontosan mennyire gondol?"

"Persze a határtalan optimizmusom – le merem fogadni, hogy előző életemben hippi voltam – győzedelmeskedett, és nem engedte, hogy eluralkodjanak rajtam a negatív gondolatok. Egyszerűen muszáj volt úgy látnom, hogy az a bizonyos pohár félig tele van. Ha minden jól megy, akkor Jack Daniel's whiskeyvel…"

"– (…) Nagyon fáj? 
– Nagyon. 
– És visszaütöttél? 
– Nem. Elvesztettem az eszméletem. 
– Ne már! 
– De már. 
Cookie félretolta a lányát, és szemügyre vette az állkapcsomat. 
– Megnézetted? 
– Igen, egy jóképű szőke pasi, aki a bár sarkában iszogatott, látta, és majd kiesett a szeme, úgy bámult. 
Amber kacarászott. 
Cookie viszont rosszallóan összepréselte az ajkát. 
– Úgy értem, orvossal megnézetted-e. 
– Nem, de egy kopaszodó, és mégis szívdöglesztő természetgyógyász látta, és azt mondta, megmaradok. 
– És érti a dolgát? 
– Ha a flörtölésre gondolsz, igen – (…)"

_______________

A többiek bejegyzését az oldalt lévő bloglistában találjátok meg! Jó szórakozást hozzá! ❤
Christine Xx
Share:

4 megjegyzés:

  1. Winie nálam éppen kicsúszott, de rajta volt a bővített listámon :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon örültem magamnak, amikor sikerült összedobnom ezt az öt embert/élőlényt. Átnézve a többiek bejegyzését, nagyon sok lett volna még, csak egyik sem jutott eszembe. :D

      Törlés
  2. A listádból hármat ismerek, és mindhárommal egyetértek :D Charley csak azért maradt ki az én listámból is, mert nagyon dühös vagyok, amiért a harmadik rész ekkora kaka lett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak azért nem vagyok önszántamból tovább folytatni a sorozatot, mert idegesít, hogy még van legalább 7 rész angolul, és csak 3 van lefordítva magyarra. :D

      Törlés