Chanda Hahn - Bűbájtalan

Nan&Mina
Előzmények

Többször összetalálkoztam már ezzel a sorozattal molyon, de valahogy mindig sikerült kikerülnöm őt, de amikor múltkor megláttam, hogy megvan a megyei könyvtárban, egyszerűen nem hagyhattam ott.


Fülszöveg

Mina ​Grime az iskola lúzere, egészen addig a napig, amíg meg nem menti a suli legmenőbb pasijának az életét egy iskolai kiránduláson. Egy csapásra minden megváltozik, a lány hirtelen a figyelem középpontjába kerül, és minden lépését a szerencse kíséri. De mikor már a dolgok nem is mehetnének jobban, Mina édesanyja bejelenti, hogy elköltöznek. Mina kérdőre vonja édesanyját, aki kénytelen elmondani a családi titkot. Mina Grime valójában a Grimm testvérek leszármazottja, és egy átok terheli őt, mely generációról generációra öröklődött. Vannak rések, ahol az emberek és a tündérek világa összeér, ezen a mesevilág lényei átszöktek, és az emberek bosszantásával múlatják az időt. Mikor az emberek megelégelték, alkut kötöttek a varázslényekkel. Azok megígérték, hogy ha az emberek végigjátszák az összes mesét, és sikeresen befejezik a történeteket, visszamennek saját világukba. Ám a mesék gyűjteménye egyszer csak életre kelt, és saját maga kezdte irányítani a történeteket, megnehezítve ezzel az emberek dolgát. Olyannyira, hogy bár a Grimm testvéreknek több mint 170 mesét sikerült végigjátszani, nem tudták mindet befejezni. Így öröklődött az átok generációkon át. Most Minán a sor, hogy belépjen a mesevilágba és megtörje az évszázados átkot

Erre a reakcióm

Komolyan azt hittem, hogy valami egyszerű kis mese lesz, nulla romantikával... szóval semmi young adult beütés, semmi enyhe utalás, semmi... érdekes, amire abban a helyzetben vártam, de kellemeset csalódtam.

A szereplőkről

Mina
Érdekes, néhol butácska, néhol nagyon is okos karakternek ismertem meg. Maga a tény, hogy Sara teljesen elvonta őt a modern technológiától, nagyon rátette a bélyeget. Számomra kicsit furcsa volt, ahogy a helyzetekre reagált, néhol eléggé hülyeségnek éreztem a gondolatait... Remélem, ez változni fog a következő részekben. :)

Brody
No, ennél a srácnál egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy az írónő most mit akar kezdeni vele. Egyszer úgy éreztem, mintha egy gyermek- és ifjúsági könyvben lennék, ahol nincs semmi csók, se utalás, se túlzott romantika... aztán a másik pillanatban már egy enyhén túlfűtött romantikus-erotikus könyvben, ahol a férfi, aki amúgy egy rosszfiú, sosem állapodik meg, rátalált élete nőjére, és szinte kötelezőnek érzi megmenteni és megvédeni őt mindentől... Brody eközött a két variáns között ugrándozott, és nem tudtam eldönteni, hogy most melyik a valódi énje... :c

A történetről

Mint ahogy már fentebb is említettem, teljesen másra számítottam. Tulajdonképpen olyanra, mint Thomas Brezina - Ördögi angyalok sorozata, és komolyan meglepődtem, amikor egy teljesen más világot és történetet kaptam.

Ezt a könyvet akkor olvastam, amikor szolgálatos voltam, és az alsó bejáratnál loptam a napot. 9-kor kezdtem, egy órát kihagytam, és 2-re be is fejeztem, szóval nem volt egy nehéz olvasmány. Ezalatt az idő alatt megállt mellettem a jelenlegi magyar tanárnőm, elkérte a könyvet és elolvasta a fülszöveget. Nem nagyon olvas szórakoztató irodalmat, megmondta, hogy azt inkább a lányaira hagyja, neki jó a szépirodalom is, de azért jó szórakozást kívánt hozzá. A vallástanárnőm (az egyik) elkérte, elolvasta, magyarázom, hogy most hol tartok, és elmondja, hogy az ő lánya is szereti az ilyesmit. Kérdezte, hogy ez a felnőtt részlegről van-e, mert a lánya amúgy a gyerek részlegről szokott olvasni, de ez biztos tetszene neki. Mindkét esetben hevesen bólogattam, mert mindkétszer épp akkor jöttek oda hozzám, amikor amúgy jó résznél tartottam.

Tehát a történet... Gondolom, ezt már biztos tudják azok, akik ismernek: imádom a Grimm meséket. A youtube-os filmek közül is majdnem az összeset láttam, régebben a mesesorozatot is néztem, sőt egy rakás átdolgozást is elolvastam/megnéztem már, így amikor elkezdtem belemélyedni az olvasásba, azt hittem, ez is csak egy hasonló, unalmas romantikus lávsztori lesz, de nagyon meglepődtem, amikor egy nem várt dolog történt.

Tetszett, ahogy a történet haladt, mindenképp tovább fogom olvasni, mert érdekel, hogyan fog alakulni Mina sorsa. Nagyon tetszett, ahogy az írónő belecsempészte az eseményekbe a történetbe a meséket, sokkal egyedibbé varázsolta, elérte, hogy egy kicsit kisajátítsam magamnak, mert megmondom őszintén, a százalékot látva egy sokkal gyengébb történetre számítottam.

Ajánlom? Ha kikapcsolódásra vágytok, akkor mindenképp kezdjetek neki, egy próbát megér. :)
Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése